وزیر کشور با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: اکنون از مجموع حدود ۲۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶ هزار دستگاه از دور خارج شده و می‌توان گفت که ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است که باید زمینه نوسازی این ناوگان فراهم شود.

احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی برنامه قرارداد نوسازی ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس را داریم که برای حدود چهار تا پنج هزار دستگاه قرارداد بسته شده است و قراردادهای باقی آنها هم بسته خواهد شد.

وی تاکید کرد: بزرگترین خدمت به مردم شرط رستگاری است و در حوزه حمل و نقل عمومی و خدمات شهرداری خدمت‌های متنوعی وجود دارد و در همه عرصه‌ها باید خدمت صادقانه و به صورت مستمر انجام شود.

وحیدی ادامه داد: فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی و تجهیز ماشین آلات خدمات شهرداری دارای اضلاع مختلفی است که یکی از آنها تولیدکنندگان هستند و پایه و اساس اقتصاد محسوب می‌شوند که مورد تاکید رهبری است.

وزیر کشور اظهارداشت: تولید در حوزه حمل و نقل عمومی دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است و وقتی در خدمت مردم باشد، اهمیت افزون تری پیدا می‌کند و اگر  در خدمت اقشار محروم و کم برخوردار قرار گیرد، اهمیت دوچندان خواهد داشت.

وحیدی اضافه کرد: همه این ویژگی‌ها اگر در هم جمع شود و به سمت فناوری محوری حرکت کند آنچنان که دنیای امروز در حال رشد و توسعه و پیشرفت در این زمینه است، ما هم می‌توانیم کاملاً در این حوزه ورود پیدا کنیم و باید مباحث مربوط به فناوری در کشور را ارتقا دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تولید کنندگان پرچمداران و مدیران جنگ اقتصادی هستند و این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد، تاکید کرد: شعار مقام معظم رهبری در تولید دانش بنیان نیز محقق خواهد شد و در این زمینه از تولیدکنندگان داخلی در حوزه حمل و نقل عمومی قدردانی می‌کنم.

ادامه دارد…