ساعت ۱۵ و ۱۷دقیقه و ۱۴ثانیه امروز پنجشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۵ در مقیاس ریشتر شهرستان تازه زلزله زده خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

قدرت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در شهرستان های همجوار اعم از سلماس و چایپاره نیز احساس و باعث ترس و وحشت مردم شد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در حد فاصل طول جغرافیایی ۴۴و۹۶، عرض جغرافیایی ۳۸و۴۴ و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

سالم خویی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی اعلام کرده تاکنون هیچ اطلاعاتی از خسارات مالی و یا تلفات جانی گزارش نشده است.

جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفتگوی تلفنی با بخش خبرهای فوری مرکز آذربایجان غربی گفت: تیم های ارزیابی از شهرستان های خوی و سلماس به سمت کانون زلزله اعزام شدند.

جعفری گفت: با دستور استاندار آذربایجان غربی کلیه دستگاههای دولتی و خدمات رسان و نیز تیم های امداد و نجات در تمام شهرستان های آذربایجان غربی بویژه خوی و سلماس درحال آماده باش هستند.

فعلا اطلاعاتی از خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارش نشده است.

زمین لرزه ۵ ریشتری شهرستان خوی سه پس لرزه نیز داشته که بزرگترین آن ۳.۸ در مقیاس ریشتر بوده است.

فرماندار خوی گفت: در پی زمین‌لرزه پنج ریشتری ساعت ۱۵:۱۷ امروز پنجشنبه ۱۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

ذبیح الله کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا‌وسیما گفت : ساعت ۱۵:۱۷ دقیقه بعدازظهر امروز زمین لرزه ای به قدرت ۵ ریشتر شهرستان خوی را به لرزه درآورد .

وی ادامه داد : در پی این زلزله ۱۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند

وی درخصوص تعداد مصدومان این زلزله اظهار کرد: در ارزیابی های اولیه تاکنون فقط یه انبار چوبی در روستای شوربلاغ دچار خسارت شده و حدود ۱۰ نفر مصدومیت جزیی داشتند که سرپایی مداوا شدند
فرماندار خوی اضافه کرد: تیم های امدادونجات، اورژانس، هلال‌احمر و سایر دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز به سرعت وارد عمل خواهند شد .

کاظمی از مردم شهرستان خوی خواست تا با حفظ آرامش خود ، به مکان های امن رفته و همچنین به شایعات توجه نکرده و هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص زمین لرزه را از منابع موثق پیگیری کنند .

  • منبع خبر : صدا وسیما