همزمان با اربعین حسینی، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین شنبه در تهران برگزار خواهد شد.

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین در روز شنبه(۲۶ شهریورماه) در تهران برگزار خواهد شد. در این مراسم تمهیداتی از سوی نهادها، ارگان‌ها و … در نظر گرفته شده است.

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه خواهد داشت.

 

بنا بر اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران مسیر و ساعت حرکت پیاده‌روی جاماندگان اربعین به شرح ذیل است:

مسیر شماره ۱ ــ میدان امام حسین(ع) و میدان شوش خیابان فداییان اسلام

مسیر شماره ۲ ــ نواب آزادگان و شهید رجایی میدان نماز ـ شهر ری حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

مسیر شماره ۳ ــ کهریزک باقرشهر ـ شهر ری حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

مسیر شماره ۴ ــ جاده ورامین قرچک و بخش قلعه نو ـ شهر ری حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

 

شرکت واحد اتوبوسرانی از ارائه خدمات‌رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی تهران به عزاداران راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

همچنین اساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با استقرار اتوبوس‌های مورد نیاز در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از پایان مراسم نسبت انتقال شهروندان به میادین اصلی شهر اقدام خواهد شد و با توجه به حرکت هیئت‌های سوگواری در محور خیابان ۱۷ شهریور، اتوبوس برقی در روز اربعین حسینی فعالیت نمی‌کند و خدمات‌رسانی در خطوط اتوبوس برقی تعطیل است.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به مراسم بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در روز شنبه ۲۶ شهریور گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همواره سعی کرده است تا در مناسبت‌های مذهبی و ملی همراه و خدمتگزار مردم باشد و به همین منظور در اربعین حسینی ایستگاه‌های امام حسین (ع)، شهرری، جوانمرد قصاب، دولت‌آباد و امیرکبیر از ابتدای سرویس‌دهی تا پایان مراسم راهپیمایی “رایگان” سرویس‌دهی می‌کنند.

وی افزود: تمام خطوط درون‌شهری مترو در این روز آماده ارائه خدمات مناسب به شهروندان هستند و در همین راستا سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از ۷ به ۴ دقیقه، خط دو از ۷ به ۵ دقیقه، خط سه از ۱۰ به ۹ دقیقه، خط چهار از ۷ به ۵ دقیقه، خط شش از ۱۵ به ۱۰ دقیقه و خط هفت از ۱۴ به ۱۲ دقیقه کاهش می‌یابد.