رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۰ درصد از آلاینده‌های متحرک مربوط به موتورسیکلت‌ها است گفت: برنامه‌هایی برای برقی‌سازی صورت گرفته و قرار است ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه دویست و ششمین جلسه شورا با اشاره به انعقاد قرارداد شهرداری و وزارت صمت برای واردات ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی گفت: وزارت صمت در حال آماده کردن زیرساخت‌ها است تا به بهره‌برداری عمومی برسد.

مهدی چمران افزود: باید به وزارت صمت یادآور شویم که کارخانه‌های داخلی وارد تولید برقی شوند، زیرا وقتی تولید عمده صورت بگیرد، قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد، ضمن اینکه باید باتری‌ها با قیمت به صرفه تولید شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حدود ۷۰ تا۸۰ درصد از آلایندگی در تهران به علت تردد خودروها و موتورسیکلت‌هاست،گفت: موتورسیکلت‌ها ۲۰ درصد در آلودگی موثر هستند و مابقی به خودروها باز می‌گردد.

مهدی چمران افزود: در تهران سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود و گفته اند موارد موجود مهروموم شده است.

رئیس شورا گفت: در البرز نیز اعلام شده که از سال قبل تاکنون مازوت مصرف نشده است و آلودگی دیگر نیروگاه‌ها مانند شازند هم به تهران نمی‌رسد.

مهدی چمران همچنین گفت: راه اندازی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اقدامی بسیار مطلوب است اما هنوز طرح جامع پسماند کامل در شهر اجرا نشده است و امیدواریم شاهد مناظر نازیبا در شهر به واسطه جمع آوری پسماند نباشیم.

رئیس شورا افزود: طرح‌هایی مانند نوماند از سال ۱۳۸۲ دنبال شده است و امیدواریم روند اجرای آن تداوم یابد و به نتیجه برسد.

  • منبع خبر : صدا وسیما