وزیر آموزش و پرورش گفت : کسری ما بیش از ۲۰۰ هزار معلم است. مساله خشکاندن ریشه این کمبود است. هرکسی در هر نقطه‌ای از ایران که می‌گوید معلم ندارد را به ما اعلام کنید، پیگیری می‌کنیم.

رضامراد صحرایی با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر سیما، درباره کلاس خالی از معلم در کشور، اظهار کرد: اکنون گزارشی درباره کلاس خالی از معلم در کل کشور نداریم. چهار هفته کلاس‌های ما معلم واقعی خود را نداشتند اما در ادبیات آموزش و پرورش کلاس خالی با کمبود معلم دو حرف متفاوت است چراکه تمام نیروهای آموزش و پرورش معلم هستند. در جاهایی که معلم نداشتیم کارشناسان ادارات آموزش و پرورش و معاونین و مدیران کلاس را دنبال می‌کردند تا معلمان جدید ملحق شوند.

وی تاکید کرد: مطابق آمار ما، بعد از اعلام نتایج آزمون های استخدامی کلاس خالی از معلم در کشور نداریم و اگر جایی هست پیگیری می‌کنیم.

کسری ما بیش از ۲۰۰ هزار معلم است

وزیر آموزش و پرورش در بخشی سخنان خود با طرح این پرسش که آیا این کسری معلم ناگهان ایجاد شده است؟. یادآور شد: کسری ما بیش از ۲۰۰ هزار معلم است. مساله خشکاندن ریشه این کمبود است. هرکسی در هر نقطه‌ای از ایران که می‌گوید معلم ندارد را به ما اعلام کنید، پیگیری می‌کنیم.

صحرایی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه بعضا خانواده ها مطرح می کنند کلاس درس فرزندشان معلم نداشته است و برای این کلاس یک معلم را از یک شهرستان با تجربه تدریس برای دو دانش آموز برای تدریس در کلاس درس با تراکم بیشتر به تهران آورده‌اند، توضیح داد: این موارد قابل راستی آزمایی نیستند. معلم‌ها، معلم اند؛ حال برای دو دانش آموز یا ۲۰ دانش آموز فرقی ندارد. این معلم منتقل شده است. یکی از راه‌های تامین کسری ما انتقال است.

 

رتبه بندی معلمان تا پایان آبان وارد فاز «ارتقا» می شود

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت اعتراضات نسبت به رتبه بندی معلمان تصریح کرد: رتبه بندی معلمان مطالبه بیش از یک دهه بر زمین مانده‌ای بود که این دولت علیرغم تنگناها آن را اجرا کرد. آنقدر کار سنگین بود که برخی جرات نمی‌کردند به آن نزدیک شوند اما ما آن را اجرا کردیم. در اجرا اشکالاتی از نظر معلمان وجود داشت. همکاران به رتبه‌ها اعتراض کردند و ما با آغوش باز اعتراضات را بررسی کردیم.

صحرایی تاکید کرد: آنچه وارد بود اعمال کردیم و رتبه‌ها را اصلاح کردیم. در پایان آبان ماه وارد فاز جدید رتبه بندی یعنی مرحله ارتقا خواهیم شد. با کمک همکاران در حال اصلاح آیین نامه آن هستیم. آیین نامه جدید مقتضیات جامعه معلمی را بیشتر می‌بیند اما برخی ویژگی‌های آیین نامه قبلی متناسب با شرایط معلمان دیده نشده بود. تمام اعتراضات بررسی شده و آنهایی که اعتراضشان وارد بوده است اصلاح احکام شده اند. اگر اعتراضی وارد نبوده نیز به افراد اعلام شده است. اکنون نیز آیین نامه مرحله جدید رتبه بندی در حال آماده سازی است.