سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع هسته‌ای تنها موضوع سیاست خارجی ما نیست.

گزارش کافه اقتصاد از خبرگزاری صداوسیما ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود درباره موضوع هسته‌ای و اظهارات مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی گفت: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تفاوت گفته‌های مقامات آمریکا و ایران درباره برجام گفت: موضوع هسته‌ای تنها موضوع سیاست خارجی ایران نیست. توافق یک مسیر دوجانبه است و کشوری که نقض تعهد کرده آمریکاست. سیاست ایران در قبال این موضوع روشن است و آمادگی جمع بندی مذاکرات را داریم و از خطوط قرمز خود ذره‌ای عدول نخواهیم کرد. تیم مذاکره کننده هم در این چهارچوب عمل کرده و عمل خواهد کرد. طبیعتا این فضا و این مسیر برای همیشه پیش روی طرف مقابل باز نیست.

حمایت برخی از نمایندگان پارلمان اروپا از اغتشاشات در ایران
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود درباره برخی نمایندگان مجالس اروپایی که ادعای کفالت دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر را دارند گفت این سوءاستفاده سیاسی از مبانی حقوقی است. آقای کنعانی افزود: به این افراد توصیه می‌کنیم از ظرفیت کفالت برای رسیدگی به وضع زندانیانی که در اروپا به سر می‌برند استفاده کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود این نمایندگان پارلمان‌های اروپا چرا برای حمایت از زندانیان فلسطینی که سالهاست مظلومانه در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیرند اقدام نمی‌کنند.

 

دیپلماسی آب در اولویت گفتگو‌های ما با افغانستان است
کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدامات وزارت خارجه برای دیپلماسی آب و تامین حق آبه ایران در مرز‌های شرقی کشور گفت: این موضوع در اولویت گفتگو‌ها با افغانستان قرار دارد و در مرز‌های غربی و رودخانه ارس هم این موضوع را با طرف ترکیه‌ای پیگیری می‌کنیم.

وضعیت ایرانیان زندانی در کشور‌های اروپایی
کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درباره وضعیت ایرانیان زندانی در کشور‌های اروپایی گفت: این افراد غیر قانونی و با ادعا‌های واهی در بازداشت هستند و دستگاه دیپلماسی پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهد و توقع دارد دولت‌های اروپایی حقوق این افراد را رعایت کنند.

مطالبات ایران از کره جنوبی
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه درباره پرداخت مطالبات ایران از کره جنوبی گفت: ایران به طرف کره‌ای تاکید کرده است این مطالبات به هیچ موضوع دیگری مربوط نیست و باید تا تامین کامل حقوق ملت ایران پرداخت شود.