استاندار اردبیل گفت: کوتاهی در رفع موانع واحدهای تولیدی پذیرفتنی نیست و بانک ها و دستگاههای مرتبط باید با پشتیبانی و مانع زدایی نسبت به فعال سازی واحدها اقدام کنند.

به گزارش کافه اقتصاد از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه بر رونق تولید به ایجاد اشتغال پایدار کمک کرده و موجب ارتقای سطح معیشتی مردم می شود.

وی بیان کرد: لازم است بانک ها و سایر دستگاه‌های مرتبط با مشکلات مطرح شده واحدهای تولیدی با یافتن راهکارهای مناسب در راستای تسهیل در موانع واحدهای تولیدی اقدام و از ظرفیت های لازم در این خصوص استفاده کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد : بایستی هرچه سریعتر مسائل طرح شده در جلسه بخصوص مساله سرمایه در گردش وبدهی واحد های تولیدی در اسرع وقت تعیین تکلیف شود .

عاملی  گفت: چنانچه در برخی موارد سیستم بانکی اجازه کار را نمی دهد، سیستم باید در خدمت انسان باشد و می توان با تفاهم و همکاری و رعایت همه جوانب، سیستم را به نفع مردم وجوانان تغییر داد.

در اين جلسه مسائل و مشكلات  هفت واحد توليدي در خصوص تسهیلات، تعیین تکلیف بدهی، مجوز احداث،تمدید قرارداد زمین و صدور بلامانع، مشکلات بیمه ای و مالیات ،طرح و تصميمات لازم در جهت حل مشكلات واحدهاي مذكور اتخاذ شد .