سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به بیان توضیحاتی درباره مبلغ یارانه سال بعد که قرار بود در ازای برداشته شدن ارز ترجیحی بیشتر شود، پرداخت.

کافه اقتصاد_ سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس ضمن تاکید براینکه اعضای کمیسیون ثبت نام برای سرپرست خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده را نیز در بودجه سال آینده امکانپذیر کردند، گفت: این افراد می‌توانند به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنند تا بعد از بررسی مجدد، یارانه آنها برقرار شود.

رحیم زارع در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا خبرهایی در خصوص عدم افزایش میزان مبلغ یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال آینده صحیح است، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف ارز ترجیحی را پیش‌بینی کرده بود تا از محل منابع درآمدی آن مبلغ یارانه‌ها را افزایش دهد. کمیسیون تلفیق بودجه ضمن مخالفت با حذف ارز ترجیحی به دلیل بروز مشکلاتی برای تامین معیشت مردم، ۹ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده در نظر گرفت.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق همچنین از محل یارانه پیش بینی شده در تبصره ۱۴ حدود ۳ میلیارد دلار نیز برای خرید گندم با نرخ ۹۵۰۰ تومان در نظر گرفت، براین اساس یارانه ها با همان مبلغ قبلی باقی است.

  • منبع خبر : خانه ملت