رییس سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه تا سه ماه آینده ۳۰ هزار خودروی بنزینی وارد کشور خواهد شد، گفت: بیش از ۱۰ هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شده که تا سه ما آینده به مردم تحویل می شود.

مهدی ضیغمی گفت: ۳۰ هزار نفر در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار متقاضی مدل خودرو را انتخاب کرده‌اند و ۱۸ هزار نفر نیز در چند مرحله عرضه دیگر می‌توانند نسبت به انتخاب نوع خودرو اقدام کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۰ هزار خودرو وارد کشور شده که تا سه ما آینده به مردم تحویل می‌شود؛ اکنون با هماهنگی‌های صورت گرفته، موانع برطرف شده است و مسئولان قول داده‌اند که تسریع در پلاک گذاری را انجام دهند.

ضیغمی با اشاره به اینکه میزان واردات خودرو به شرکت‌های خودروساز بستگی دارد، گفت: طبق آمارهایی که از شرکت‌های واردکننده خودرو گرفته‌ایم، ظرف سه ماه آینده ۳۰ هزار خودروی بنزینی وارد کشور خواهد شد.

به گفته وی، حدود چهار هزار خودروی وارداتی تا کنون تحویل خریداران شده است که در این زمینه آمار دقیق‌تر اعلام خواهد شد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه میزان ارزی که به خودروهای وارداتی تخصیص یافته در حال افزایش است، بیان کرد: ۷۵۰ میلیون یورو برای خودروهای بنزینی و ۲۰۰ میلیون یورو برای خودروهای برقی تا کنون تخصیص داده شده که شیب تامین ارز به شرکت‌های خودروساز برای واردات بالا می‌رود و بانک مرکزی در خصوص تخصیص همکاری می‌کند.

ضیغمی بیان داشت: میزان بودجه برای واردات خودرو در سال آینده، یک میلیارد یورو است و بیشتر از این هم طبق مصوبه با همکاری دولت می‌تواند، افزایش پیدا کند.

وی از اختلال در سامانه‌های بانک مرکزی برای وکالتی کردن حساب خبر داد و اظهار داشت: سامانه‌های بانک اختلال دارد که ظرف امروز برطرف می‌شود و حساب‌های وکالتی به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام می‌شود و متقاضیان می‌توانند، اقدام به ثبت‌نام کنند.

  • منبع خبر : صداوسیما