ولی‌پور گفت: هزار نفر از هموطنان در برف و کولاک ۱۱ استان و بیش از ۲۶۰۰ نفر در حوادث طوفان، سیل و آبگرفتگی در سه استان خدمات امدادی دریافت کردند.

به گزارش کافه اقتصاد ، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به انجام عملیات امدادی در برف و کولاک ۱۱ استان کشور از روز ۳۰ آذرماه تا ساعت ۷ صبح امروز چهارم دی‌ماه، گفت: در این مدت امدادگران هلال‌احمر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و مازندران به هزار نفر از هموطنان امدادرسانی کردند.

وی گفت: ۵۴ تیم امدادی شامل ۱۵۹ امدادگر و نجاتگر به متاثران از برف و کولاک در ۳۸ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۱۱ نفر از در راه‌ماندگان ناشی از برف‌وکولاک، ۴۰ کوهنورد و طبیعت گرد را به مناطق امن و هشت بیمار و مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل کردند. در عملیات امدادرسانی به متاثران برف و کولاک در این مدت، ۱۲۶ کنسرو، ۹۶ قرص نان، ۴۴ کیلوگرم خرما و ۶۳ بسته بیسکوییت میان حادثه‌دیدگان توزیع و ۱۵۹ خودرو نیز از برف‌وکولاک رهاسازی شد.

عملیات امداد و نجات در برف‌وکولاک آذربایجان غربی ادامه دارد.

امداد و نجات در طوفان و سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر همچنین با اشاره به امدادرسانی در حوادث طوفان، سیل و آبگرفتگی در چهار روز گذشته و در سه استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و گیلان گفت: در این بازه زمانی در ۳۴ روستا و منطقه عشایر نشین به ٢٦٥٩ نفر امدادرسانی و ۱۳۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. ۴۴ تیم شامل ۲۱۶ امدادگر در این مدت، ۳۱ دستگاه چادر، ۲۱۶ تخته پتو، ۸۰ ست شست‌وشو، ۵۶۰ قوطی کنسروجات، ۴۰ کیلوگرم خرما، ۱۸۰ کیلوگرم برنج، ۱۴۴ کیلوگرم حبوبات و ۱۷۰ کیلوگرم قند و شکر میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند.

گفتنی است، امدادرسانی در گیلان و  عملیات امداد و نجات در برف‌وکولاک آذربایجان غربی ادامه دارد.