شهردار تهران در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل امروز تهران مسئله مسکن است و به همین علت قرارگاه تأمین مسکن را در شهرداری راه اندازی کردیم.

پایگاه خبری کافه اقتصاد؛

علیرضا زاکانی شهردار تهران که امروز به مناسبت سالروز آغاز به کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت بود گفت: هم اکنون ۵۱ درصد مردم تهران در مسکن استیجاری سکونت دارند.

 

شهردار تهران همچنین گفت: کمک به ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در ۲۲ منطقه شهر تهران هدف گذاری شده است که بخشی از آن‌ها شروع شده و بخش‌هایی نیز در حال قرار داد است.
آقای زاکانی با اشاره به ساخت ۳ بزرگراه و یک مجموعه آزادراه در شهر تهران در سال جاری افزود: با افتتاح این طرح‌ها، ۱.۵ درصد بار ترافیکی تهران کاهش می‌یابد.

علیرضا زاکانی  افزود: تونل شهید متوسلیان از انتهای بزرگراه شهید صیاد تا آزادگان و همچنین آزادراه شهید شوشتری از انتهای رستگار تا بزرگراه شهید یاسینی ساخته خواهد شد.
وی تصریح کرد: بزرگراه شهید شوشتری نیز یک و نیم درصد ترافیک کل تهران را کاهش خواهد داد و نقش مهمی در کاهش ترافیک شرق تهران ایفا خواهد کرد. همچنین ۹۸ تقاطع را در دست اصلاح قرار دادیم که درطی سه سال ۷۸۰ کیلومتر راه را برای همشهریان تهرانی نزدیک کنیم.

علیرضا زاکانی درادامه با بیان اینکه تهران به عنوان بزرگ‌ترین کلانشهر غرب آسیا ۹.۸ میلیون نفر در روز و بالغ بر ۱۳ میلیون نفر ساکن دارد، گفت: از هر جهت اثراتی فراتر از جغرافیایی شهر تهران دارد و بر روی سایر نقاط شهر کشور اثر مستقیم دارد؛ لذا به تعبیر رهبر انقلاب شهر تهران خود یک کشور است و دقت در نیاز‌ها و شرایط آن و خدمت به مردم تهران و ساختن یک الگوی درست؛ یک امکانی را برای ما ایجاد می‌کند تا گام‌های رسیدن به اهداف انقلاب را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.
زاکانی با اذعان به اینکه در بعد ایمنی در ضعف قرار داریم، گفت: بیش از ۱۲ هزار هکتار از مساحت ساختمان‌های مسکونی شهر تهران ناایمن است.

 

  • منبع خبر : صدا وسیما