تازه‌ترین آمارها از شمار جانباختگان و حادثه دیدگان سیل‌ اخیر حاکی از مرگ ۷۶ تن و امدادرسانی به بیش از۶۱ هزار نفر در ۲۵ استان کشور است.

درپی بارش‌های شدید باران در نقاط مختلف شاهد جاری شدن سیل و وقوع آبگرفتگی در این مناطق بودیم، بارش‌هایی که در برخی از نقاط نظیر فیروزکوه، امام‌زاده داوود (ع)، یزد، رفسنجان و … خسارات جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.

تازه‌ترین آمارها از شمار جانباختگان و حادثه دیدگان سیل‌ اخیر حاکی از مرگ ۷۶ تن و امدادرسانی به بیش از۶۱ هزار نفر در ۲۵ استان کشور است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تشریح آخرین وضعیت خدمات ارائه شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل اخیر پرداخت و گفت:‌ از ابتدای مردادماه تا کنون ۶۵۰۰ امدادگر در ۱۵۰۰ تیم عملیاتی در جریان امدادرسانی به سیل در ۲۵ استان کشور فعالیت داشتند. در این ماموریت‌ها ۱۲۰۰ دستگاه خودرو و ۱۵ فروند بالگرد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات امدادونجات در ۱۶۶۹ نقطه متاثر از سیل صورت گرفته است، گفت:‌ ۱۶۷ شهرستان، ۱۳۰ شهر، ۱۳۸۶ روستا و ۱۵۳ محور مواصلاتی تحت سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که عملیات امدادی در آنها از سوی هلال احمر انجام شده است. در جریان این عملیات‌ها به ۶۱ هزار و ۱۲۷ نفر امدادرسانی شده و ۸۵۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۰۱۸ نفر نیز به نقاط امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمات هلال احمر در ۲۵ استان متاثر از سیل ادامه دارد، گفت:‌ این ماموریت‌ها به ویژه در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، تهران، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان ادامه دارد.