رئیس اتحادیه آهن فروشان گفت: بحث انتقال بازار آهن فروشان مشکلات بزرگی را در بر دارد و نگرش دستگاه های مربوطه مرتبط، بدون درنظر گرفتن خواسته های اعضٱمحترم اتحادیه صرفٱ بعنوان درآمدزایی بوده و به فکر منافع خودشان می باشد.

آیدین محمدپور رئیس اتحادیه آهن فروشان و فلز و آلومینیوم کاران و شیشه گران اردبیل در گفتگو با کافه اقتصاد در خصوص انتقال بازار آهن فروشان اینگونه افزود: با توجه به بحث انتقال صنوف آلاینده کسب و کار مزاحم که از سال ۱۳۸۵ مطرح گردید طبق مصوبه هیئت وزیران و معاون اول رئیس جمهور نامه به شماره۱۲۰۳۰۸۰/ت۳۹۷۲۵ مورخه۱۳۸۷/۰۷/۱۷ انتقال به عهده استانداری‌ها وباتامین زمین لازم و ایجاد زیرساختهاوخدمات شهری با اجرا توسط خود اتحادیه‌های مربوطه انجام گردید. از سال ۹۰ این اتحادیه طبق جلسات و مکاتبات متعدد که با استانداری،شهرداری ،شورای شهر و شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مطرح که تمامی مدارک نیز موجود می‌باشد اعلام آمادگی خود را با واگذاری زمین ،جهت اجرا وبامنابع مالی اعضٱاتحادیه و تغییر کاربری توسط دستگاه‌های مربوطه پیش قدم بوده ولی بنا به دلایل متعددوهیچگونه همکاری توسط متولیان ودستگاهای مرتبط به تحقق نرسید.

 

بیشتر بخوانید:

 

شهرداری اردبیل در انتقال بازار آهن بدنبال درآمد زایی نباشد

 

وی افزود: اما شهرداری و شورای شهر وقت بدون هیچگونه هماهنگی و همکاری با این اتحادیه که ۸۰ درصد صنوف مزاحم زیر نظر این اتحادیه بوده پروژه را با کنار گذاشتن اتحادیه وسایرین.. پروژه را بدون درنظر گرفتن قوانین و شرایط خاص به دیگری با برآورد هزینه گزاف واگذار نمودند،درحالیکه خود اعضاء اتحادیه پروژه مربوطه را با هزینه خیلی کمتر‌ می‌توانند به سرانجام برساند.

محمدپورتاکید کرد: لذا در خصوص عواقب و خطرات پروژه اینست که یک تریلی باامنیت کامل حمل و تخلیه شده ومجددا بصورت خرده با ۱۵ خودرو نیسان به داخل شهر برمی‌گردد،که در فاصله حدود ۱۵کیلومتری تا شهر امنیت جاده توریستی و بین‌المللی راهم به خطر می‌اندازد و باید این قضیه کارشناسی شود.

 

محمد پور خاطر نشان کرد: تمامی اعضاء کسبه آهن فروشان وسایر رسته های صنفی از انتقال به مکان جدید ناخوشایندبوده، خواهان خرید زمین و اجراپروژه بامالکیت قطعی و پرداخت هزینه‌های مربوط به شهرداری می‌باشند. ضمناً دفاترما در محل فعلی باپروانه کسب معتبر به فعالیت خود ادامه خواهند داد. درآخر از تمامی دستگاهای دولتی(استاندارمحترم ،شهرداری وسایر….) خواهشمندیم مارا در اجرای قطعی پروژه جهت مساعدت و همکاری لازم یاری نمایند.