رئيس پليس بين‌الملل فرماندهي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از دستگيري و استرداد فردي به اتهام جعل و کلاهبرداري در فضاي مجازي خبر داد.

به گزارش کافه‌اقتصاد؛سردار مجيد کريمي در گفت و گو با  خبرگزاری پليس، ضمن تبريک سالروز ولادت سرور و سالار شهيدان و فرا رسيدن اعياد شعبانيه در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: پليس بين‌الملل فراجا با همکاري پليس يکي از کشورهاي همسايه، فردی را به اتهام کلاهبرداری که تحت تعقيب مراجع قضائي کشورمان بود دستگير و به کشور مسترد نمود.

وي در تکميل اين خبر افزود: اين فرد مسترد شده، از طريق جعل و استفاده از شيوه ها و روش‌هاي متقلبانه از طريق درگاه فضاي مجازي و حساب شخصي خود اقدام به کلاهبرداري به مبلغ ۹۰ ميليارد ريال از بيش از ۲۰۰ نفر از افراد بي بضاعت، قشر مستضعف و معلول و ناشنوايان نموده و چندي پيش از کشور متواري مي شود.

رئيس پليس بين الملل فراجا ضمن ملاقات با برخي مال باختگان تصريح کرد: اين متهم رئيس هيئت مديره، مسئول فن آوري و مسئول مالي شرکت بوده که با تبليغات وسيع در کشور با شعار اعطاي سود حداکثري اعتماد متضررين را براي خريد سهام اين شرکت جلب مي نمود.

وي افزود: تا قبل از استرداد اين فرد، مال باختگان پرونده ۲۰۰ نفر بوده، ليکن در روند رسيدگي پرونده و با شکايت شاکيان جديد اين تعداد به ۴۴۰ نفر و احتمالا در آينده به ۱۵۰۰ نفر افزايش خواهد يافت.

وي در ادامه بيان داشت: با توجه به متواري شدن نامبرده، موضوع شناسايي، دستگيري و استرداد وي در دستور کار ماموران پليس بين‌الملل فرماندهي انتظامي جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.

سردار “کريمي” اظهار داشت: پليس بين‌الملل‌ با استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان اينترپل و هماهنگي‌هاي لازم با مراجع مربوطه داخلي و خارجي، عليه وي اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء رديابي، شناسايي و نهايتا دستگير کردند.

اين مقام انتظامي در پايان ضمن هشدار به مردم عزيز در عدم اعتماد به تبليغات در فضاي مجازي، خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پليس بين‌الملل فراجا، به کشور مسترد و در اختيار مرجع قضائي قرار گرفت.

گفتني است تعدادي از مال باختگان به نمايندگي از شاکيان اين پرونده ضمن حضور در دفتر رئيس پليس بين الملل فراجا و ملاقات با وي از زحمات فرماندهي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و به ويژه پليس بين الملل تقدير و تشکر به عمل آوردند.