معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، آمار ورودی زائران رضوی به مشهد را برای شرکت در مراسم عزاداری امام هشتم (ع) حدود ۴.۵ میلیون نفر اعلام کرد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: این زائران برای برگزاری مراسم عزاداری روز‌های آخر صفر، از طریق هوایی، ریلی، جاده‌ای و یا با وسیله نقلیه شخصی از همه مسیر‌های ورودی به مشهد آمده اند.

همچنین سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) تعداد زائران پیاده مراسم سوگواری شهادت امام رضا (ع) را براساس آمارگیری در مسیرهای ورودی مشهد که تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۴ شهریور وارد مشهد شده اند، ۳۱۵ هزار نفر اعلام کرد.

حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) افزود: حرکت زائران پیاده امام رضا (ع) از ۲۰ روز قبل آغاز شده است و امروز بیشترین تردد زائران پیاده در مسیر‌های منتهی به مشهد را شاهد هستیم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیش از ۱۵۰ هزار زائر پیاده همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) وارد مشهد می‌شدند که این پیش‌بینی برای امروز هم هست. در خصوص وضعیت اسکان زائران پیاده نیز باید گفت با توجه به ثبت‌نام کاروان‌های پیاده برای اسکان در حال حاضر ظرفیت ۱۵۰ هزار نفره اسکان در جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده تکمیل است و در خصوص اسکان مشکلی نداریم.

رضایی افزود: با توجه به افزایش زائران به تعداد ایستگاه‌های استقبال از زائران پنج ایستگاه اضافه شد و از ۳۴۰ به ۳۴۵ ایستگاه رسیده است که خدماتی از قبیل پذیرایی، ارائه امکانات رفاهی و خدمات درمانی در این ایستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

  • منبع خبر : صدا وسیما