کارشناس سازمان هواشناسی شرایط هوای امروز و فردای تهران و کرج را برای همه گروه‌های سنی ناسالم اعلام کرد.

به گزارش کافه اقتصاد ، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با وزارت راه وشهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز شانزدهم آذر و هفته پیش‌رو اعلام کرد.

وی با بیان اینکه شرایط هوای امروز و فردای تهران و کرج برای همه گروه‌های سنی ناسالم است، توصیه کرد: مردم به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری از تردد در فضای باز اجتناب و از انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

گودرزی، آسمان امروز تهران را صاف تا نیمه‌ ابری و با بیشینه دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد در ایستگاه مهرآباد پیش‌بینی کرد و گفت: همچنین امروز صبح در ایستگاه‌های ورزقان، شهرستانک، بویین و میاندشت اصفهان، دمای کمینه هشت درجه زیر صفر و در نتیجه سردترین شهرها شدند.

به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی، این در حالی است که دیروز در میناب و زرآباد دمای بیشینه ۳۰ درجه بالای صفر شد که گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

گودرزی همچنین با بیان اینکه امروز بعضی ساعات در شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت وزش باد را شاهد خواهیم بود، گفت: با این حال همچنان برای امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارندگی با ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر چهارشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و کرمانشاه، پیش‌بینی کرد: روز پنج‌شنبه نیز در کردستان، کرمانشاه، زنجان و برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، قزوین و ارتفاعات تهران و البرز شرایط جوی بارانی خواهد بود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی