آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در پانزدهمین سفر استانی خود در صبح روز جمعه، 8 بهمن وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل شد.

به گزارش کافه اقتصاد ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در پانزدهمین سفر استانی خود در صبح روز جمعه، ۸ بهمن وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل شد.

رئیسی در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهور حضور در استان گیلان را توفیقی برای هیئت دولت دانست و اظهار کرد: ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) و فرارسیدن دهه فجر را به مردم شهیدپرور و مقاوم گیلان به ویژه خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران تبریک می گویم.

سید ابراهیم رئیسی، با بیان اینکه گیلان استان بسیار پر ظرفیتی است، افزود: ظرفیت اقتصاد دریا و ظرفیت اقتصاد گردشگری و… و ظرفیت های بسیاری که در استان وجود دارد می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات از جمله بیکاری را رفع کند.

رئیس جمهور به ضرورت اشتغال اشاره کرد که برخی از خانواده ها را نگران کرده و گفت: بیکاری، معیشت مردم و مسائل فرهنگی و اجتماعی را در استان گیلان دنبال می کنیم.

آیت الله رئیسی، با بیان اینکه وزرا و معاونین در جلساتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان موارد مورد نیاز استان را به عنوان پیشنهاد مطرح کردند، ادامه داد: امشب در جلسه شورای اداری استان این موارد را نهایی خواهیم کرد؛ البته کار برای گیلان شروع شده و از امروز به صورت جدی دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر در ادامه کارهای خوبی که در گیلان انجام شده نقطه عطفی باشد برای رفع برخی از مشکلات گیلان و لذا از استاندار و مدیران و نمایندگان استان می خواهیم پیگیرانه اقدام کنند تا دیگر شاهد مشکلاتی که امروز وجود دارد نباشیم.

بازدید از برخی پروژه‌های استان، دیدار با اقشار مختلف مردم، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان گیلان خواهد بود.

آیت الله رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و تعدادی از وزرا همراهی می‌کنند که با حضور در شهرستان ها علاوه بر موضوعات شهرستانی، مسائل استانی را نیز بررسی و به رئیس جمهور گزارش می دهند.

 

بازدید رئیس جمهور از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین

رئیس جمهور در بازدید از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و مزیت‌های توسعه این بندر قرار گرفت.

هنگام بازدید آیت الله سید ابراهیم رئیسی از اسکله بندر کاسپین، وزیر راه و شهرسازی و مسئولین بندر کاسپین از جزئیات آن گزارش دادند و رئیس جمهور در جریان روند احداث اسکله‌های جدید در این بندر و نیز آخرین وضعیت اتصال خط آهن چابهار به بندر کاسپین و همچنین مزیت‌های صادراتی و ترانزیت دریایی آن قرار گرفت.

بندر کاسپین از بنادر نسل سوم و پیشرفته شمال کشور است که امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در آن وجود دارد.

بر اساس گزارش ارائه شده تکمیل این بندر سهم زیادی در اشتغال و رونق اقتصادی و تجاری در استان خواهد داشت.

 

 

 

تاکید رئیس‌جمهور بر تسریع در تکمیل اتصال راه‌آهن چابهار به بندر انزلی

رئیس جمهور با اشاره به مزیت‌های اقتصادی اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی بر ضرورت تسریع در تکمیل این کریدور ریلی تاکید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین- رشت- انزلی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب اظهار داشت: تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌های انتقال کالا را کاهش دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای کشورمان و نیز کشورهای همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی- منطقه‌ای نامید.